Printre numeroasele nave spațiale și sateliți care se ridică în spațiu la lansarea Falcon Heavy de luni, LightSail 2 al Societății Planetare poate fi cel mai interesant. Dacă totul merge bine, o săptămână de la lansare se va deplasa prin spațiu – încet, dar cu siguranță – pe nimic mai mult decât forța exercitată asupra ei de lumina soarelui

LightSail 2 nu are motoare cu energie solară sau utilizează energie solară sau căldură pentru unele scopuri secundare; va fi literalmente propulsat de forța fizică a fotonilor care lovește imensa sa strălucire. Nu e vânt solar, minte – altceva este altceva.

Este o idee, a explicat CEO-ul Societății Planetare și a recunoscut știința Guy Bill Nye a declarat într-un apel de presă înaintea lansării, care se întoarce în secole.

"Se întoarce cu adevărat în anii 1600", a spus el; Kepler a dedus că o forță din soare trebuie să provoace cozile de cometă și alte efecte și "a speculat că oamenii curajoși ar veni într-o zi în gol"

Așadar, deoarece astronomii și inginerii mai recente au analizat mai grav posibilitatea.

"Am fost prezentat acestui lucru în anii 1970, în era disco. Am fost în clasa de astronomie a lui Carl Sagan … wow, acum 42 de ani, și a vorbit despre navigația solară ", a reamintit Nye. "M-am alăturat Societății Planetare când a fost înființată în 1980 și de atunci am discutat despre pânzele solare de aici. Este într-adevăr o noțiune romantică care are aplicații practice extraordinare; Există doar câteva misiuni pe care pânzele solare sunt absolut ideale pentru. "

Acestea ar fi în primul rând misiuni pe termen lung, pe orbită medie unde o ambarcațiune trebuie să rămână într-o orbită asemănătoare Pământului, dar să se distanțeze puțin de planeta de origine – sau, în viitor, misiuni de lungă distanță unde accelerația lentă și constantă de la soare sau un laser ar fi mai practică decât o altă metodă de propulsie

Profilul misiunii

Vulturul dintre voi a văzut "2" în numele misiunii. LightSail 2 este într-adevăr al doilea de acest tip; prima lansată în 2015, dar nu a fost planificată să fie mai mult decât o desfășurare a testelor care ar arde după o săptămână.

Acea misiune avea niște sughițuri, cu o navigație care nu se desfășoară în întregime și o problemă de calculator care compromitea comunicarea cu ambarcațiunile. Nu a fost menită să zboare prin navigație solară și nu a făcut-o.

"Am trimis CubeSat, am verificat radioul, comunicatiile, electronica generala si am desfasurat navigatia si am obtinut o imagine a acelei piste in spatiu", a declarat COO Jennifer Vaughn. "A fost un test de desfășurare pur; nu a avut loc navigație solară. "

Bineînțeles, nava spațială, minus navigația,

Dar a pavat calea succesorului său, care va încerca această formă fantastică de transport. Alte meserii au făcut-o, mai ales misiunea IKAROS a lui JAXA la Venus, care a fost destul de mare, deși creatorii lui LightSail 2 au subliniat, nu aproape la fel de eficienți ca ambarcațiunile lor, și au avut o misiune foarte diferită

Noua navă spațială, încărcată într-o incintă CubeSat de 3U – care este de aproximativ mărimea unei pâini de pâine – se împrăștie pe o sarcină utilă a Forțelor Aeriene, mergând până la o altitudine de aproximativ 720 kilometri. Acolo se va detașa și va pluti liber pentru o săptămână pentru a scăpa de restul încărcăturilor utile eliberate.

O dată ce se află în siguranță pe cont propriu, se va izbucni din ambarcațiunile de transport și va începe să desfacă pânza. Din acest pachet de pâine va apărea o întindere de mylar reflectorizant cu o suprafață de 32 de metri pătrați – aproximativ mărimea unui inel de box.

În interiorul corpului navei spațiale se mai numește și o roată de reacție, care poate fi rotită sau încetinită pentru a conferi forței opuse ambarcațiunii, determinând-o să-și schimbe atitudinea în spațiu. Prin această metodă, LightSail 2 se va orienta în mod continuu, astfel încât fotonii care îl loveau să o propulse în direcția dorită, lăsând-o în orbita dorită.

1 motor HP pentru motoare

Efortul produs, a explicat echipa, este foarte mic – așa cum te-ai aștepta. Fotonii nu au nici o masă, dar ei (cumva) au un impuls. Nu este prea mult, dar este mai mare decât zero și asta contează.

"În ceea ce privește cantitatea de forță pe care va exercita presiunea solare asupra noastră, este la nivelul micronului", a spus managerul de proiect LightSail Dave Spencer. "Este foarte mic în comparație cu propulsia chimică, foarte mic chiar și în comparație cu propulsia electrică. Dar cheia pentru navigația solară este că este mereu acolo. "

"Am multe numere pe care le iubesc", au tăiat în Nye și au detaliat unul dintre ele: "Sunt nouă microniri pe metru pătrat. Deci, dacă aveți 32 de metri pătrați, veți obține aproximativ o sută de microni. Nu sună prea mult, dar, după cum subliniază Dave, este continuu. Odată ce un motor rachetă se oprește, când nu mai funcționează combustibil, se termină. Dar o navigație solară are o întorsătură continuă zi și noapte. Așteptați … "(Apoi a argumentat cu el însuși despre faptul dacă ar experimenta noaptea – așa cum vedeți în imaginea de mai jos.)

Bruce Betts, om de știință șef pentru LightSail, a făcut și numerele mai puțin relatabile: "Forța totală pe pânză este aproximativ egală cu greutatea unei acoperiri a casei pe mâna ta de pe Pământ."

]

Cu toate acestea, dacă ați adăugat o altă zbura în fiecare secundă de ore în același timp, destul de curând veți avea o cantitate foarte mare de accelerare. Această misiune este menită să afle dacă putem capta acea forță.

"Suntem foarte entuziasmați de această lansare", a spus Nye, "pentru că vom ajunge la o altitudine suficient de mare pentru a scăpa de atmosferă, suficient de departe încât să putem construi orbital energie și să iau, sper, poze inspirate. "

A doua ambarcațiune, aceeași (cea mai mare parte) ca ultima

Lightsailul care urcă în această săptămână are unele îmbunătățiri față de ultimul, deși în ansamblu este în mare parte același – și o ambarcațiune relativ simplă și ieftină în acest sens, a remarcat echipa. Crowdfunding și donații în ultimul deceniu au oferit un pic de bani pentru a continua acest proiect, dar acesta reprezintă doar o mică parte din ceea ce NASA ar fi cheltuit într-o misiune similară, a subliniat Spencer

"Această misiune va fi mult mai robustă decât precedentul LightSail 1, dar așa cum am spus anterior, este făcut de o echipă mică", a spus el. "Am avut un buget foarte mic în raport cu omologii noștri din NASA, probabil 1/20 din bugetul pe care o misiune similară a NASA ar avea. Este o navă spațială cu costuri reduse. "

Imaginea adnotată a lui LightSail 2 prin libertatea societății planetare

Dar îmbunătățirile sunt menite să abordeze principalele probleme întâmpinate de predecesorul lui LightSail 2.

În primul rând, calculatorul din interior a fost modernizat pentru a fi mai robust (deși nu este întărit prin radiații) și având capacitatea de a simți defecțiunile și de a reporni dacă este necesar – nu va trebui să aștepte, așa cum au făcut-o pentru LightSail 1 o rază cosmică aleatorie pentru a lovi computerul și a provoca o "rebootare naturală". (Da, într-adevăr.)

De asemenea, sa îmbunătățit desfășurarea pânzei în sine. Cel precedent sa extins doar la aproximativ 90% din lățimea sa și nu a putut fi ajustat după acest fapt. Ulterior, testele au fost făcute, mi-a spus Betts, pentru a determina exact câte revoluții trebuie să facă motorul pentru a extinde pânza la 100%. Nu numai că, dar au pus marcaje pe brațele sau tijele care se vor extinde, ceea ce va ajuta la verificarea dublă a desfășurării.

"De asemenea, avem capacitatea pe orbită, dacă se pare că nu este complet extinsă, putem extinde puțin mai mult", a spus el

Odată ce totul este acolo, este un teritoriu neexplorat. Nimeni nu a încercat să facă acest tip de misiune, chiar IKAROS, care avea un profil de zbor cu totul diferit. Echipa speră că senzorii și software-ul lor vor fi în sarcină – și ar trebui să fie clar dacă acest lucru este cazul în câteva ore de la desfacerea pânzei

Încă mai este un experiment, desigur, și ceea ce echipa învață de la aceasta va pune în orice misiune viitoare LightSail pe care o încearcă, dar o împărtășesc și cu comunitatea spațială, iar alții încearcă să navigheze pe lumina soarelui.

"Cu toții ne cunoaștem și ne împărtășim cu toții", a spus Nye. "Și într-adevăr este – am spus cât de mult pot – este cu adevărat interesant să arunci în sfârșit acest lucru. E aproape 2020 și am discutat despre asta de 40 de ani. Este foarte, foarte cool. "

LightSail 2 va lansa la bordul unui SpaceX Falcon Heavy nu mai devreme de 24 iunie. Păstrați un ochi pe site pentru cele mai recente știri și un link către fluxul de viață când este aproape timpul pentru decolare.

Join the LARGEST XXX Cam Site
Watch Series Online for free, Full episodes – Watch Series – Watch Series – swatchseries.bi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here