Unul dintre cele mai surprinzătoare lucruri de a ieși din WWDC este, fără îndoială, iPadOS. Până la doar câteva ore înainte de eveniment, au existat foarte puține dovezi ale existenței sale. Desigur, Apple a facut iOS pe iPad-uri, in special iPad Pro, mai multe si mai capabile, dar putine s-au asteptat probabil ca vor veni cu o versiune putin modificata si dedicata iOS pentru ecrane mai mari. Mai mult decât confirmând viziunea Apple asupra liniei iPad, iPadOS întărește și oportunitatea pe care Google și alți producători de dispozitive Android au avut cu ajutorul tabletelor Android și cum au risipit șansa de a bate Apple pe această piață.
                 

iPadOS: Ce este nou și ce este doar prins

Fără îndoială, fanii Android vor fi chicotind la unele dintre lucrurile care au fost anunțate ca strălucitoare și inovatoare în iPadOS. Desigur, există câteva lucruri care pot fi noi pentru utilizatorii iOS de pe iPad pe care utilizatorii Android le-au bucurat de ani de zile, fie că sunt pe un telefon sau pe o tabletă. Android, de exemplu, nu a evitat niciodată dispozitivele USB, atât de stocare cât și de mouse, și a avut widget-uri de pe ecranul de start din prima zi.

În timp ce versiunea simplă de Android sau Google nu a primit o aplicație de gestionare a fișierelor până de curând, platforma a permis unor astfel de aplicații terțe să prolifereze, câteodată prea mult.

Pe ​​de altă parte, utilizatorii de Android nu au nici un motiv să se îmbrace. Există destul de multe lucruri care vin la iPad-urile pe care le-au dorit să le aibă. Sidecar este o caracteristică foarte nifty, deși, poate, dificil de integrat cu diferite sisteme de operare desktop. Nu este imposibil, având în vedere natura mai deschisă a Androidului, este dificilă. Deschiderea mai multor instanțe ale aceleiași aplicații a fost într-o oarecare măsură o lovitură sau o dorință, în funcție de aplicațiile OEM sau de aplicații acceptate, și având un browser web "clasa desktop" poate fi cu siguranță util pe un ecran atât de mare. Acestea, din nefericire, sunt lucruri pe care Android le-ar fi putut obține cu ani în urmă, dacă companiile și-au luat actul împreună mai devreme.

Squandered Opportunity

Nu este ca și cum Android este un jucător nou pe piața tabletelor. Platforma a avut o istorie destul de colorată cu tablete chiar înainte ca Google oficial "să permită" Android pe tablete. Descărcarea dezastruoasă a fagurelui a fost menită să reducă creșterea sălbatică a producătorilor care își fac lucrurile și să ofere atât producătorilor de echipamente originale, cât și dezvoltatorilor de aplicații componentele și API-ul pentru a construi experiențe comprimate. Dar fără un efort concertat din partea pieței și fără influența Google, nu a decolat într-adevăr.

Ca platformă, Android și-a dovedit capacitatea tehnică de a sprijini experiențele pe care iPadOS le promite și mai mult. Trebuie doar să aruncați o privire la tabletele și interfața UI pe care Samsung, Huawei, Lenovo și dezvoltatorii terță parte au produs ca dovezi. Acordat, nu este perfect, dar semințele sunt acolo, așteptând să fie cultivate.

Android are deja suport oficial pe split-screen, dar implementarea lui se simte mai degrabă bruta și abordată în loc de o parte integrantă a experienței. Utilizatorii iPad pot visa doar despre ferestre plutitoare, dar Android este capabil de asta. Există suport oficial pentru intrarea sensibilă la presiune, dar datorită acordării de licențe sau altor considerente de afaceri, nici macar bluzele Bluetooth nu sunt capturate.

Widget-urile au fost odată un punct de mândrie pentru utilizatorii de Android, dar Google pare să le împingă doar atunci când Apple le împinge ironic înainte. Și, în pofida unor restricții mai puține la browserele web, nimeni nu sa gândit chiar să dezvolte un browser de clasă desktop pentru Android. Nu chiar sau în special nu Google, regele browser-ului.

Direction

Ceea ce lipsea de la Android nu era capacitatea tehnică de a elimina o experiență de utilizare a tabletelor. Ceea ce lipsea era un sentiment general de direcție, unitatea de a merge în acea direcție, și unii oameni să-i îndrepte lucrurile de-a lungul timpului. Android nu are un Apple să-și dicteze direcția. Cea mai apropiată este Google și chiar și atunci nu este un regim dictatorial. Google ar fi putut să depună eforturi pentru a vinde cu adevărat ideea de tablete Android, dar nu a fost un fan al comprimatelor în primul rând.

Piața Android este în mare măsură determinată de companiile cooperante și concurente care merg acolo unde merge piața și, pentru ei, există abia și piața de tablete Android. Este una dintre situațiile Catch-22 de tablete Android pe care Apple a avut o soluție foarte simplă pentru. Nu a asteptat sa existe o piata pentru tablete sau pentru ca utilizatorii sa inceapa sa ceara iPad-urile de prosumer. A creat acea piață prin crearea unui produs și a unei experiențe pe care consumatorii o vor, fie că doreau înainte sau nu.

Aplicații pentru pui și ouă

Este aproape prea ușor să dai vina pe lipsa impulsului de la producătorii de echipamente originale sau de la Google, însă hardware-ul și platforma sunt doar o parte a problemei. Celălalt a fost întotdeauna și continuă să fie situația aplicației Android. Platforma se mândrește cu mii de aplicații cu milioane de descărcări, dar, dacă faceți o înregistrare, cele mai populare și cele mai profitabile nu sunt încă pe Android. Adevărat pentru telefoanele Android, dar a fost valabil mai ales pentru tablete.

Această deficiență în aplicațiile de tablete Android este și mai pronunțată atunci când vine vorba de o categorie pe care tabletele sunt cele mai potrivite pentru: crearea de conținut și productivitatea. Nu este vorba doar de pictura aplicațiilor sau aplicațiilor de editare video care au crescut în faimă cu iPad Pro. Adevărul este că au existat chiar înainte de a avea un iPad Pro, înapoi când producătorii de dispozitive Android se lăuda cu performanțele incredibile ale telefoanelor și tabletelor. Nu, aceste clase includ editori de text sofisticați, suitele de design, managerii de sarcini și chiar modelele 3D. Acestea există și pe Android, dar puține, dacă au atins același nivel de renume ca și partenerii lor iOS.

Chrome OS

Tabletele Android sunt destul de moarte și vor lua doar un miracol pentru ca aceștia să reamintească. Câțiva care rămân se concentrează în cea mai mare parte pe piața de divertisment bugetar, care nu este alimentată de vânzările de dispozitive, ci de abonamente și servicii. Dacă vreun OEM, cum ar fi Samsung sau Huawei, dorește să continue să facă tablete Android, sunt destul de mult pe cont propriu. Pentru că, în ceea ce privește Google, sistemul de operare Chrome este viitorul tabletelor.

Sistemul de operare Chrome, însă, riscă să repete istoricul. Este o platformă capabilă cu un potențial aproape nelimitat. Acest potențial trebuie încă realizat în același mod în care iOS pe iPad-ul a devenit absolvent iPadOS. Cu excepția cazului în care Google și partenerii săi și-au pus greutatea în ea și îi vor trage pe producătorii de hardware, accesoriile și dezvoltatorii de aplicații în ecosistem, sistemul de operare Chrome va reveni la ceea ce a fost odată: un browser web glorificat într-un laptop.

  
                

 
      
        
                

Join the LARGEST XXX Cam Site
Watch Series Online for free, Full episodes – Watch Series – Watch Series – swatchseries.bi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here